marți, 26 ianuarie 2016

Îmi place savarina


Îmi place savarina. Nu râdeți că nu e nimic pervers. Asta este o postare de om gurmand. Fiți sobri, da? Deci, ce spuneam?

Da, îmi place la nebunie savarina. Pentru mine nu există plăcere mai mare decât sa-mi afund dinții în blatul moale de pandișpan, să simt frișca umplându-mi papilele și limba plină de jeleu, făcând pluta în sirop.

Îmi place să iau fiecare îmbucătură și să o plimb prin toate cotloanele gurii, să o urc pe culmile bolții palatine, să o cobor într-un vârtej dulce parfumat și amețitor pe pereții obrajilor, trecând apoi ca o cascadă spumegând la vale printre stâncile amigdale și omușor, tot mai repede în jos prin canalul de fugă al gâtlejului până în reactorul stomacului.

Îmi place savarina de mor, dar rareori găsesc una bine făcută.
Dacă știți cofetării unde se fac savarine bune, cu frișcă din smântână adevărată și sirop fără cinci arome contradictorii, vă rog lăsați un comentariu.

Până atunci salivez. Mulțumesc!

foto:candycat

14 comentarii:

  1. Cele mai bune savarine sunt în Brașov, pe Mureșenilor, în laboratorul din gang, fix cum treci de biserica catolică!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am notat: Mureșeni, gang, după catolică, Brașov.
      Mersi Anonim!

      Ștergere
  2. Gresit, nu e nici un gang, e Cofetaria Muresana, fosta pe Republicii, care acum activeaza in locul unei foste farmacii. Merita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dar hotărâți-vă odată că nu stau în Brașov ziua toată! :P

      Ștergere
  3. Vai ce pofta mi-ai facut cu savarinele cu frișca din smântâna. Eu nu stiu sa le fac dar le ador. Eu fac doar tort diplomat din frișca din smântâna. E tortul meu preferat si il faceam mereu de ziua mea. Acum nu il mai fac ca nu găsesc smântâna de aia ca in ro aici, iar cea de aici zici ca e sintetica. Ma multumesc cu tortul de ciocolata si cand sunt acasă de sărbători imi face mama tort diplomat :). Daca mai treci prin Timisoara in Zona Dacia este (sau era pana asta vara ca de atunci nu am mai fost acasă) cofetăria Codrina si acolo eu mănânc cele mai faine prăji si cu frișca. :) Arina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Codrina, recomandă Arina! Timișoara, deci... notat! Next!

      Ștergere
  4. Cofetaria Amicii sau Lotus in Mangalia. Dar savarina nu are blat de pandispan.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cine imparte cu mine o savarina? Nu vreti? Nu-i nimic, o sa mananc doar capacul.

    RăspundețiȘtergere

COMENTARII MUCEGAITE